Reading comprehension in english in 10th graders at Camilo Cienfuegos Military School

Autores/as

Resumen

Traditionally, the purpose of learning to read in a foreign language has been to have access to the written literature in that language. In language instruction, reading materials have traditionally been chosen from literary texts that represent "higher" forms of culture. A person may read in order to get information or verify existing knowledge, in order to critique a writer's ideas or writing style, for enjoyment, or to enhance knowledge of the language being read. The objective of this research is to develop reading comprehension in English in 10th Graders at “Camilo Cienfuegos” Military School through a proposal of reading texts and activities. This research deals with the learning stages regarding the theoretical aspects of the reading process, the kind of texts, the necessary requirements reading should meet, where pleasant reading of cultural interest were chosen to improve reading comprehension in English, keeping the linguistic and grammatical elements proposed by the syllabus of 10th grade.

Keywords:

Reading comprehension, texts, cultural interest

 RESUMEN

Tradicionalmente el propósito de aprender a leer en un idioma extranjero ha sido tener acceso a la literatura escrita en ese idioma. En la enseñanza de idiomas, los materiales de lectura tradicionalmente han sido seleccionados de los textos literarios que representan elevadas formas de cultura. Una persona puede leer para obtener información o verificar el conocimiento existente, de acuerdo a criticar las ideas del escritor, el estilo de la escritura, para el disfrute o para ampliar el conocimiento del idioma en que se está leyendo. El objetivo de esta investigación es desarrollar la comprensión de lectura en inglés en la escuela militar Camilo Cienfuegos de Cienfuegos a través de una propuesta de textos, ejercicios y actividades lectoras. Esta investigación se trata de las fases de aprendizaje con respecto a los aspectos teóricos del proceso de lectura, el tipo de textos y los requisitos necesarios que debe cumplir la lectura, donde se optó por lecturas amenas de interés cultural para mejorar la comprensión lectora en inglés, manteniendo los elementos lingüísticos y gramaticales propuestos.

Palabras clave:

Comprensión de lectura, textos, interés cultural

Descargas

Publicado

2023-06-19

Cómo citar

Vázquez Camacho, T., & Maya Rosell, Y. (2023). Reading comprehension in english in 10th graders at Camilo Cienfuegos Military School. Revista Científica Cultura, Comunicación Y Desarrollo, 8(2), 147–153. Recuperado a partir de https://rccd.ucf.edu.cu/index.php/aes/article/view/484